Tuesday, August 4, 2009

Iye ker?? Jom layan..

Ahad baru ni aku layan 3R bincang pasal group yang seumapama aku ni ler yang tak nikah2 lagi..huuhu (terkene batang kaki sendiri) belasah je ler..jodoh tak mau nak sampai, selagi boleh tunggu aku tunggu, kalau dah tak boleh nak tunggu pun aku try gak tunggu ...hihiihih (aci ke macam tu?)

Macam nasihat Abg Z** (opis mate aku daa), jodoh maut ni seme DIA yang tentukan.. Orang cantik pun belom tentu jodoh nye awal.. Ada yang kata :-
1) Perempuan kalau dah cantik susah nak dapat jodoh yang sesuai alasan nye memilih, iye ker??
2) Perempuan yang berkerjaya, siang malam keje alasannya takda masa nak bertemu jodoh,
3) Wanita yang macam aku ni, yang setia pada yang satu yang masih belom2 nak tamatkan zaman bujang ni (si dia lambat meminang, aku lak tangguh2 kan..Eeii takut nye kawin seram bulu idung aku)

Ala semua tu alasan semata, memang betol kita kene berusaha tapi semua yang berlaku pada kita dah di rancang sebelom roh kita di masuk kan dalam rahim mak kita lagi..
Semua yang berlaku pada golongan2 kat atas ni aku rasa sebagai penyebab ajer..

Macam jugak kematian.. Contoh laa ler aku bagi:-

Selamat kene simpan
1) Tersilap makan ajer last2 kene simpan dalam tanah (meninggal le tu)..Tu pun di kira penyebab gak..Kalau dah sampai ajal kat situ bukan setakat silap makan je boleh mati, tengah elok sujud time semayang pun boleh meninggal..

Panjang umo
1) Anak jiran aku jatuh tingkat 5, (perghhh memang hilang akal) tapi hidup..cuma buku lali jer retak.. Tu makna nya hidup dia belom berakhir takat tu.. Tapi kejadian tu memang dah tersurat akan berlaku tak kan boleh elak..Betol tak??

Tapi betol jugak kadang2 dah plan, dah target bila umo ** aku nak ada family sendiri, menjaga dan di jaga..Tapi dah tak berkesempatan, btol ke ayat aku nie, bukan daa..tak sampai peluang lagi nak buat macam mana..

Tadi kat opis si F*** baca tajuk ' Janda tertekan' kat Harian ***** hahhahah tajuk memang giler..Aku tanya balik, kenapa 'mak Jan' lagi laku dari anak2 dara ni...? Isk cam muka tak puas hati pun ada..
Tapi ye ker?? ker aku sorang jer yang piki macam tu..Tapi tu aku rasa terpulang pada individu masing2, kalau pandai jaga martabat diorang sebagai wanita, perempuan, janda dan yang paling penting anak dara, rasa nye takde ler golongan ni nak guna kan ayat 'tertekan' lagi kot..hehehe

* Tertekan sebab di kejar, atau sebab tak di kejar :) .ahahahaha






No comments: