Thursday, September 3, 2009

Merdeka bulan Ramadhan..

Tahun ni dah 51 tahun Malaysia merdeka...sebenarnya aku tak pernah sambut merdeka, maksud aku lepak tunggu detik 12 malam ker, tunggu sambil tengok konsert ker..Ntah mungkin tak berminat kot...hihihhi.
Tapi sepanjang aku bernafas kat bumi DIA seingat aku first time la 31 Ogos tu jatuh bulan Ramadhan..

Sambutan aku tengok, kureng laaa. Bagus jugak sekurang2 takde la nak membazir.. Tapi masa detik 12 malam ada jugak aku dengar detuman bunga api..kat mana aku tak tau sebab terlindung bangunan lain..hihiihih

Syukur sebab kita di lahirkan kat bumi yang kaya nie..tapi pada aku, aku bersyukur sebab di lahirkan sebagai diri aku, walaupun ada jugak kelemahan dan kekurangan pada diri aku..yang penting aku adalah aku yang berbinti kan Ramly dan di akhirat nanti berbintikan Zainab.

Tapi bila dah 51 tahun merdeka ni aku tengok golongan belasan tahun makin teruk..kadang2 malu pun ada..Masalah nye bukan diorang yang malu tapi aku lak yang malu..(berkepit macam dah kawin pun ada) baru belasan tahun tu..yang lagi aku malu sebab diorang tu adalah Melayu. Islam atau tidak itu aku tak pasti..
Yang lelaki boleh tahan, dah macam tahap penyangak pun aku aku tengok..Pergi sekolah lagak nya macam samseng Kg Dusun..(samseng tu lagi hemsem)..

Bila di pikikan balik sekarang baru 51 tahun Malaysia merdeka, macam mana nanti bakal anak2 kita..Jadi apa pada diorang hanya DIA je yang tau..Wallahualam..

5 comments:

Anonymous said...

52thn la merdeka....campak pi india baru tahu...

fieza said...

Dalamnye berfikir Pon...Alhamdulillah...dah dewasa rupanyak anakmak nih...heheh

p("_.)on said...

Baru je akhil baligh...hahhaha..Biasa la ni kan anak Ramly

fieza said...

Ha'ah la Pon...India mali kaa?? Malaysia dah 52 tahun la...iskiskisk

p("_.)on said...

A ahhh la silap kira..biasa la posa, kalau tak posa bmesti betul nye kira..hihihihihi