Friday, September 25, 2009

Salam Aidilfitri

Sekejap je rasanya dah habis puasa sebulan...Kalau dulu time kanak2 riang tak sabar nak masuk bulan Syawal.. Walaupun time tu hidup sekeluarga susah tapi nikmat sambut raya tetap meriah.. Bila pengumuman raya semua tunggu depan TV, dulu bukan macam sekarang berpandu pada kalendar semata2..Tu pasal la dulu bila lepas pengumuman raya mak2 semua kelam kelibut kat dapur sampai ke pagi tunggu rendang ngan ketupat masak..Tapi sekarang 'zaman dah berubah dunia dah maju' nak raya lagi 3 tahun pun kita dah tau dah plan bila nak balik cuti raya...hihihihih :)

Raya tahun ni macam biasa la aku berdua ngan kakak je ada kat rumah sambut raya ngan parents aku..AbangLong aku balik ke rumah mertua, tapi petang raya kedua rumah dah gamat ngan suara si kecik (anak bungsu Along)...Mulut dia, perghhh tak tahan makin besar makin takde insurans (menurun dari maksu dia..hahahaa)..tu belum masuk bab anak kakak main mercun 'bola'...Aduss ah la aku ni kureng sikit pendengaran bertambah2 lagi ler tak dengar...hahahahaha...


Tapi yang kelakar nye, ye la budak bandar jarang jumpa kg, main mercun habis kebun sayur abah aku berterabur daun lada diorang balun baling mercun dalam kebun sayur..Abah aku nak marah cucu, tapi kalau aku yang buat mau kene kejar ngan parang. Tapi biasa la bila umur dah makin meningkat ni tahap kemarahan dah kurang...Cuba kalau 15 tahun lepas aku nak tunjuk result exam pun ketaq lutut..

Lagi satu hal, anak buah aku yang kedua (anak kakak), dia pelik tengok semut banyak berjalan atas daun terung dia bakar nye semut ngan daun2 pokok tu sekali..Adoi, geleng kepala abah aku...

Tapi yang paling tak best nye untuk aku semua hp no kengkawan dah selamat kene padam...Ni gara2 anak buah aku geledah hp..Aku pun tak tau la bukan aku pakai hp canggih pun, tu pun teringin gak nak godak hp aku..Tu pasal la sampai sekarang aku piki banyak kali nak pakai hp mahal..

Untuk kawan2 aku nak mintak maaf kalau selama kita kenal aku ada TERbuat salah ngan korang...Mungkin kadang2 kata2 yang tak sepatutnya keluar dari mulut aku yang boleh buat korang terasa..Mungkin kadang2 tak TERperasan..

Pada Pai, Dean, Fadly ngan Rashid thanks coz sudi korang datang rumah aku...

Selamat Hari Raya Aildilfitri.. Maaf Zahir dan Batin..Harap di panjangkan umur moga dapat lagi kita ambut Ramadhan akan datang... :)

Ni je yang sempat buat untuk tahun nie...Aku curi buat time rehat kat opis..40minit aku abis camtu jer...hihiihihihi

No comments: