Saturday, June 12, 2010

Jan ~ May 2010-More challanging

Bila dah dapat promotion letter, apa lagi banyak benda nak kene buat
a) sediakan proposal
b) create team nak buat projet nie
c) carik material nak masuk kana dalam project nie
Banyak lagi laa, cerita banyak2 pun bukan korang tau...aku jugak yang menanggung..huuhuhuhuhuu syahdunye...
Tapi bayangkan laa dengan project lagi nak kene buat, dengan keje lagi nak kene settle..
Orang ni kejar, orang tu kejar...YB pun pun ada masa gak nak bincang petang kat coffee house (bukan warung kopi beb)...
Bila piki2 balik kadang2 berbaloi ke aku dok kat company P tu lagi...
Penat seh...korang tengok ngan mata tak berapa nak clear, cuba dok sebulan kat tempat aku (rasanye tak rasa lagi, sebab tempoh training pun sebulan , ape daaa)
Cuba dok 2, 3 bulan pas dah boleh catch up laa...
Confirm kepala rasa nak separuh biol...
Tapi nak buat macam mana, selagi rezki tu DIA tulis kat situ, nak tak nak kene le aku buat..huwaaaaaaaaa
Yang tak best nye, kadang2 cuti, ada masalah utuk product kita, staff yang sepatut nye agak gak ilmu product aku ni boleh cakap 'urgent tak, klu tak urgent tunggu Poon datang keje nanti laaa yerk..'
Aduhhh tu la manusia sikap nak kerjasama tu kurang...malas nak amik tau...
Bila orang dah buat aku macam tu, apa lagi aku pulang balik ler...
Mintak maap laa yerk....dah yang tua ajar macam tu, yang muda nie ikut laaa..
Kadang2 rasa macam tak patut dengan gaji yang tak seberapa tapi keje bagai nak giler...
Yang dah gaji tinggi tu pun ada masa nak tangkap ular 3, 4 kali sehari...
Aduhhhhh tapi apa nak cakap...cakap banyak , kutuk banyak, orang Melayu kita jugak..busuk2 pun Melayu kita jugak....
Terima aje laa PooN, macam yang mak selalu pesan 'yang penting sabar'..
(Tapi sampai bila sabar aku tu nak dok kat takuk tu jer...)

No comments: