Friday, October 23, 2009

SolidWorks Innovation Day

Ogos 13 baru ni company hantar aku ngan sorang lagi opis mate aku pergi seminar untuk SolidWorks 2010 (untuk kawan2 aku yang tak amik design, software ni untuk 3D cad yerk)..

Memang best, ala biasa la nak upgrade benda baru mana2 pun best ..Yang penting makan ditaja, walaupun tak berapa nk sedap (boleh laa)..

Lucky draw nye hadiah pun boleh tahan.. (tapi aku takde luck ler.. :( , sedih betul)

Kalau nak di ikutkan ada banyak la jugak beza antara 2009 ngan 2010..Kira kalau guna pun 2010 lagi mudah (tak tau nak cakap mudah camne sebab tangan sendiri tak tak dapat cuba lagi..visual aje ler)..

Tapi bagi mereka2 yang tahu software ni, aku citer sikit laa..

1) Nak buat penyabungan dalam sheet metal lagi mudah just click kan pada edge a dan b akan terus sambung (walaupun height berbeza)..

2) Environment pun termasuk jugak, berapa % energy, water daripada material yang korang gunakan dalam setiap part. (dah tersenarai material2 yang kita guna cth macam PPA, stainless steel...)

3) Untuk change dimension selepas 1 part di mirror kan pun boleh, tak macam v.2009, sure error.

Sebenarnya ada banyak lagi yang aku nak share ngan korang, tapi senang cakap korang explore sendiri ler mungkin lagi cepat paham dan seronok..Sekadar berkongsi tak salah kan???hihihihhi

Kalau tengok sekarang ni, masih ada lagi mereka2 yang masih guna 2D drawing, tapi pada aku di sarankan korang cuba la guna 3D, bukan apa kalau korang nak revise dimension pun takde le susah sangat nak match ngan part lain..
Nak mintak PEDMA upgrade 2010, ermmm jawabnye kene tunggu Tsuyama upgrade dulu (sempat la aku resign dulu..hihihihihih perancangan tu perlu)..

2 comments:

Abdul Rahim Isnin said...

salam. hai pone aku tengok kau macam bosan je dengor seminar he he.
demam kau baik belum?
jaga kesihatan tu yek

p("_.)on said...

Bukan bosan tapi ngantok..hihihihih..Bosan ngan ngantok sama tak?? Demam aku dah selamat dah, weekned ni pun OT gak..Ntah pas ni aku control la time keje aku ni...
Ko nasihat kat aku, ko tu pun sama gak kene jaga kesihatan...