Monday, January 3, 2011

Cepat betol putaran jam nie...episod 2

Bila di kenang zaman kocik2 dulu boleh buat senyum sorang2...
Baru ni aku balik kg, tengah kemas2 bilik kat bahagian belakang tu, sambil tu aku dok perhatikan keliling bilik tu...
Terkenang zaman kecik2 dulu...reramai tido kat bilik tu siap letak tv...Semua dok pakat berhimpun dalam bilik...
Ruang tamu kosong, takde sorang pun takde hati nak lepak situ...
Sekejap je masa berlalu, aku silap kira, ingatkan tolak 10 tahun dulu (patut rasa lain macam je)...rupanya kene tolak 20 tahun dulu...
Aku perhatikan mak aku dari jauh....muka pun dah berubah sikit...dah ada kedut...rambut pun dah tukar color sikit... Tapi pada aku mak aku tetap cantik..Lebih cantik dari artis glamor mana2 pun..
Kalau la masa tu boleh di putarkan balik...Aku taknak melawan sikit pun mak aku...biar dia happy biar dia rasa dia la yang paling berharga dari mak2 yang lain...
Tapi tu laa dah lumrah, dunia ni pinjaman, kita ni pelakon2 yang ada kene terus memainkan watak kita....Ermmmmmm...

No comments: