Thursday, July 7, 2011

MEE segera

Petang semalam balik dari keje terus aku singgah kedai runcit kat area rumah aku tu..
Tujuan UTAMA!!!
Nak beli barang untuk buat kuah kacang...
Tengah cari2 barang yang nak dibeli, mata aku ni terpandang la sesuatu...
Pe lagi MEE SEGERA laa...'cepat dimasak sedap dimakan'...

Tiap kali pandang mee segera ni, konpom aku teringat ada satu mee segera ni yang aku rasa korang pun jarang dengar atau tak penah makan langsung...
Geng seangkatan aku je kot yang suka bebeno mee segera ni...

Tak PERCAYA???
Aaaa cuba korang pi mana2 kedai runcit ke, pasaraya ke, mall ke, apa2 lah yang boleh di pergi...
Pastu korang carik bihun segera ZOOW-ZOOW perisa tomyam..
Jangan korang pi bengkel moto sudah le, yang tu konpom idup pastu mati pastu idup balik memang takkan jumpa nyer...
Korang kene lempar ngan spanar mungkin ada..

Kalau korang makan...Perghhhhhh memang sedap giler...
Yang ni memang jadi menu febret kitorang laaa...sampai tiap2 hari pun layan...
(Biasa arrr student dolu2 mana nak ada duit sangat...tu pasal mee segera stok tak penah tak ada...)

Mana2 insan yang tak makan pedas biasanya diorang lebih suka makan bihun segera PAMA...
Tapi tu dulu, tujuh tahun yang lepas...
Time tu mee segera ni la yang paling murah...
Kira padan laa dengan keadaan kami ni...

Sekarang ada jugak aku try cari, tapi tak jumpa...
Agaknya memang keluaran dah tak ada kot...

Aku ada jumpa mee segera brand ZOOW-ZOOW tapi bukan bihun....mee maggi biasa tu berlambak laa..

Bukannya apa..

Rindu gak nak makan...kalau makan mesti rasa muda cam dulu2 kala...ngeh2...
Banyak memori manis aku pasal mee segera ni...

Mana tak nya, bawah katil penuh ngan tupperware rendam mee segera...
Stok tupperware abis, baru laa masing2 rajin nak pi membasuh..
Itu pun kalau rajin, kalau dah malas tahap cipan, pi bilik sebelah pinjam tupperware member...hahahhahahaha....

Buruk perangai sehhhh....







No comments: